O leapşă despre cărţi

Am primit-o de la Mâzgălica şi m-am bucurat tare mult. E prima mea leapşă!!!
1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?
Mi-a plăcut mult cum scrie Mihaela Rădulescu. Pe ea aş lăsa-o să mi scrie bibliografia.
2. Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa lui sarcina aceasta?
Am apucat să citesc câteva fragmente din ultima ei carte, „Nişte răspunsuri” şi m a impresionat sinceritatea şi modul în care reuşeşte să transpună în cuvinte, ceea ce simte. Am reuşit să mă regăsesc în multe din rândurile ei.
3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o « urmă» a umanitătii?
Biblia.
4. Cum arată pentru dvs. pauza ideală pentru a citi o carte?
La mine acasă, în pat, cu un compot cald de mere lângă mine. Sau dacă e frumos , undeva afară, pe o pătură, la umbră.
5. Dacă aţi avea puterea de a « şterge » un personaj de roman care ar fi acesta?
Nu am un personaj care să îmi displacă în mod special. Însă aş umbla în toate poveştile pentru copii şi aş şterge toate persoanele negative. Alea care omoară gâze, căprioare….etc.
6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?
Nu mi se pare tocmai ok să vezi un copil cum plânge după ce a citit o poveste cu o căprioară care moare pentru că a împuşcat o vânătorul cel rău. Cred că poveştile ar trebui să aducă un zâmbet, nicidecum lacrimi.
7. Câţi kilometri aţi merge pentru a găsi o carte ?
De-a lungul timpului am învăţat că pentru orice lucru, există şi o cale mai rapidă. Aşa că aş căuta drumul cei mai scurt.
8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi?
Nu îmi vine în minte niciunul.
9. Care ar fi primele cuvinte pe care i le-aţi adresa (în afara de « Bună ziua »)?
Dacă tot ar trebui să mă întâlnesc cu unul, acela ar fi Ion Luca Caragiale. Şi i-aş spune că îmi place mult cum scrie. Aşa aş începe…
10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.
O bibliotecă modernă, suficient de încăpătoare unde să pot aşeza toate cărţile dragi mie. Frumos ar fi să am o bibliotecă în mansardă… Cu un balcon şi balansoar…

Predau leapşa mai departe pentru
Bia (ştiu că învaţă pentru prima sesiune, dar poate îşi face timp),
IoniBoni
Ruxandra,
frmshk şi Grapefruits
Şi evident pentru toţi cei care vor să răspundă!

4 gânduri despre &8222;O leapşă despre cărţi&8221;

Lasă un răspuns

