Aventuri cu primul card

Pana acum cateva saptamani, eu n-am avut card. Niciodata. Adica mereu am preferat sa stiu banii in portofel ( cum bunica-mea ii tinea in bastista), pentru ca asa simteam eu ca detin controlul asupra lor. Adica la ce sa iau salariul, sa il pun pe card, apoi sa il scot inapoi, iar la final sa mai dau si bancii comisioane? Mi se parea o tampenie. Sau cum sa platesc cu cardul la shopping? Daca n-am bani suficienti in cont si ma fac de ras? Sau daca ma duc undeva, la un magazin mai mic, si nu pot sa platesc cu cardul? Sa zicem ca in mare, astea au fost motivele pentru care nu mi-am facut card. BUN.

In urma cu vreo cateva saptamani, sefii astia noi au decis sa ne dea salariile pe card, asa ca (obligata) am intrat si eu in randul lumii. Convinsa fiind ca n-o sa ma decurc singura in veci cu bucata de plastic, am zis ca la primul salariu iau pe cineva cu mine sa scot banii de pe card. Azi ma anunta banca prin sms ca am primit salariu. Cum n-a aveam pe cine sa iau cu mine sa ma ajute sa dezleg misterul cu cardul, imi propun sa aman evenimentul pana luni. Acasa insa ma asteptau niste facturi restante (si implicit posibilitatea sa raman fara net si tv) iar frigiderul gol. Ma duc la geanta si gasesc portofelul lefter. Nasol moment.

Cum era vineri si ora 4 si ceva, realizez ca daca nu vreau sa raman rupta de lume (adica fara net, tv si probabil fara curent) sau rupta de foame (ca mancare n-aveam cu ce lua), ar cam fi cazul sa imi iau inima in dinti si sa ma duc sa-mi scot singura salariul de pe card. Nu de alta, dar la 5 inchidea banca unde puteam sa platesc facturile. Asa ca imi iau inima in dinti, cardul in geanta si codul cardului strans in pumn si ma duc la banca, rugandu-ma sa nu fie oameni la coada sa ma fac de ras. (Acu’ eram si eu constienta ca nu mai sunt prea multi care n-au habar ce e cu cardul sau cum se foloseste).

Ajung la banca, si imediat dupa mine, intra un nene. Ma fac verde si-i zic sa scoata el primul ca eu nu gasesc cardul. 🙂 Pleaca nenea si scot si eu cardul. Il infig in gaura cu pricina (ca am tras cu ochiu la nenea CUM se infige si mai ales UNDE), si incepe balamucul. Pana la un punct, a mers. Apoi nu mai stiu. Tot ce-mi amintesc e ca dracia aia de bancomat mi-a vomitat de vreo 3-4 ori cardul. Bani ciu-ciu. Eram in spume si ma rugam sa nu vina careva si sa ma fac de ras. (Bine ca am realizat ca-s camere de luat vederi, ca altfel luam bancomatul la suturi). Dau sa scot tot salariul, da’ minunea-mi spune ca n-am bani suficienti in cont (oarecum logic, ca banca isi luase comisioane). Dau sa scriu alta suma, apas pe ceva si iar imi scoate cardul. Eram plina de draci. Apoi apas pe un buton din ala cu sume prestabilite si intr-un final, bancomatul imi da si mie 500 de lei. Ca atat scria pe butonu pe care apasasem. Nici nu va imaginati fericirea de pe fata mea, ca am izbutit singura sa scot bani de pe card. (Nu se pune ca n-am putut sa-i scot pe toti).

Si uite asa am regretat ca banii nu se mai dau in mana, ci pe card. Si m-am convins ca aveam dreptate cand spuneam ca e mai bine fara card. Asa.

21 de gânduri despre &8222;Aventuri cu primul card&8221;

  1. DianaEmma zice:

    Te înveți tu.
    Mie îmi place mai mult așa, că pot plăti facturile online, la anumite magazine ai avantaje când plătești cu cardul… eu am de vreo 5 ani și m-am obișnuit prea tare. 😀

    • Lusio zice:

      Are si avantaje asa-i Diana.

      De exemplu eu am un cont tot pt treaba online in care primesc bani din strainatate, iar cardul ma ajuta mult.

      • DianaEmma zice:

        Pentru mine facturile sunt cel mai important lucru, pentru că fiecare se plătește la o bancă diferită, la poștă nu pot plăti decât 3 și e cam departe… făceam crize de nervi în fiecare lună când trebuia să stau la 5 cozi de bănci. 😆

        Iar acuma multe chestii de cumpărături online se plătesc cu OP, de contul de PayPal nu vorbesc…

        Dar de comisioane trebuie să te ferești mereu. Eu nu am la retragere, dar dacă iau de la ATM-ul altei bănci e jale.
        Iar cum românii au prostul obicei de a nu citi cu atenție contracte și nu întreabă de anumite facilități… băncile îți bagă orice pe gât.

      • Lusio zice:

        Cat de absurda pare asta, stam la cozi lungi SA DAM BANI/NE INGRAMADIM SA DAM BANI. Dar de ce nu vin ei la usa ca postasii sa ne ceara plata ?.. Geez…..

        La Paypal m-am lovit grav, mai ceva ca Ella cu cardu pe aici:)) N-am reusit sa-mi fac….

    • ella zice:

      @ DianaEmma. Cum pot sa fac si eu sa platesc facturile on-line? Ca asta da, chiar m-ar tenta. (Mai ales ca pot sa ma chinui cu tehnologia in intimitatea casei mele, fara sa ma fac de ras de fata cu altii 🙂 )

      • DianaEmma zice:

        Te duci la banca emitentă a cardului și ceri cont de Internet Banking. Costurile variază de la bancă la bancă. Eu am prins când era pe la început și cred că am dat pe toată afacerea (cu token-ul special pentru spor de securitate) 3 lei. Dar am înțeles că în funcție de bancă ajunge să coste și 30 de lei.
        Cel mai important e să te interesezi.

        Chiar mă miră că nu v-au făcut.
        La ăștia mai neatenți la bagă pe gât la card orice… ți-l fac cu chip, cu plătit de la ATM-uri speciale la RATB, la Internet Banking, etc. și nici nu știi ce ai pe el. 😆 Orice să te fraierească, până la urmă tot are un comision ascuns undeva.
        O colegă și-a reemis cardul în vară și i-au pus token-ul de Internet Banking în față, deși nu îl ceruse.

  2. Lusio zice:

    ” Dau sa scriu alta suma, apas pe ceva si iar imi scoate cardul. Eram plina de draci. Apoi apas pe un buton din ala cu sume prestabilite si intr-un final, bancomatul imi da si mie 500 de lei. Ca atat scria pe butonu pe care apasasem. Nici nu va imaginati fericirea de pe fata mea, ca am izbutit singura sa scot bani de pe card. (Nu se pune ca n-am putut sa-i scot pe toti).” – Ce dragut! 😆 Ma jur, m-ai induiosat

    (PS: Chiar nu fac misto!)

  3. Lusio zice:

    ” Tot ce-mi amintesc e ca dracia aia de bancomat mi-a vomitat de vreo 3-4 ori cardul.” – =))))

    Recomand iar pe Badea!

    „Eram in spume si ma rugam sa nu vina careva si sa ma fac de ras. (Bine ca am realizat ca-s camere de luat vederi, ca altfel luam bancomatul la suturi).” – ma inteapa burta de la ras deja =))

    Grozav post per total..

  4. INTJ zice:

    e o mica-mare diferenta intre a da oamenilor ceea ce ei cer/vor … si de a ii obliga. una e sa ai card pe care-l alimentezi atunci cand decizi tu fiindca asa ai ales … si alta e sa-ti intre salariul pe card. cu cardurile e ca si cu RFID-ul: ni se „vand” ca si chestii utile/bune, ni se prezinta pe larg avantajele, etc. … si nici un cuvant despre „micile probleme” care apar sau pot aparea. da’ nah, omu’ tre’ intai sa dea cu capu’ de pragu de sus pentru a-si deschide ochii si a constientiza ca exista si asa ceva.

    eu am umblat 3 zile pe la banca pana am reusit sa scap de cardul de la vechiul job … deoarece am vrut si confirmarea ca-i contu’ lichidat si ca nu ma voi mai intalni vreodata cu „plicuri cu fereastra” de la banca. partea cea mai dura a fost ca eu imi dadusem demisia tocmai de la acea banca, stiam exact ce si cum … si ei stiau ca eu stiu (se vedea dupa contul bancar ca eram fost angajat) … da’ totusi au incercat sa ma duca cu zaharelul. go figure!

    • ella zice:

      Drept sa spun, cand am vazut ca luna asta mi-au luat din salariu vreo 40 de lei, drept comisioane, m-a cam luat capul. Nu ca ar fi neaparat o suma mare, dar…. Sper sa nu mai am parte si de alte surprize din partea bancii!!!!

  5. Ruxandra zice:

    Eu nu prea folosesc cardul. Prima oara mi l-am facut pentru economii, ca mi se pusese mie pata sa pun bani deoparte. Bineinteles ca am pus o vreme, apoi i-am scos, ca era nevoie mare. 😆 Totusi si eu sunt obligata sa folosesc cardul, ca salariul numai acolo vine. O sa te inveti repede cu el.

    • ella zice:

      Ce n-as da sa am si eu card ca sa fac economii…. 🙂 Insa nu cred ca o sa apuc ziua aia. Azi iar am injurat. Ca am ramas in portofel cu vreo 5 de lei (ca restul salariului e pe card) si acu’ ma intrebam de unde scot eu bani sa-i dau fratelui meu de scoala pt maine????

  6. ella zice:

    @ DianaEmma . Mersi pentru informatii. Daca as putea sa platesc facturile de acasa, chiar as fi incantata. Nu de alta, dar urasc sa stau la cozi si sa vad mutrele acre ale casierelor. Se uita la tine de parca te-ar bate. Revin cu post cand o sa am si optiunea asta!

    @ Luisio . Eu cred ca am amanat cam mult, unele lucruri!! 🙂 Da’ ma adun si recuperez!

Lasă un răspuns

