Despre elvetieni

  • oamenii astia sunt incredibil de bine organizati. E clar ca spiritul nemtesc isi spune cuvantul, cam peste tot.
  • sunt calmi si lenti in absolut tot ce fac. Mi s-a spus asta de cand am ajuns aici, insa a trebuit sa traiesc printre ei ca sa inteleg. Chiar nu au treaba cu nimic. Nu stiu daca peste tot o fi asa, dar unde am fost eu, toti lucrau cu zambetul pe buze si se miscau cu incetinitorul. La noi, si cand te duci sa dai bani la banca se uita la tine de parca ar vrea sa te incaiere. Am mai zis si alta data, poti sa juri ca ei nu au auzit de criza sau de probleme d-astea de avem noi, muritorii de rand.
  • sunt tare matinali. Din cate am apucat sa vad eu, se trezesc multi pe la 5 🙂 iar la 6 sau 7 sunt deja la munca. Seara, dupa ora 8 poti sa si mori, ca nu gasesti ceva deshis. Cu exceptia unor terase, restaurante si cele cateva magazine din gara. Ulterior am aflat ca joia magazinele inchid mai tarziu, adica la 9 seara. A, si la alimentara din gara, MIGROS, ca aia era singura pe care o gaseam eu seara deschisa, nu vinde alcool. Nici macar o bere. 🙂
  • La ei, sambata e zi de shopping. Iar duminica zi de picnic. Ii vezi pe toti cu rucsacul in brate, sau cu cosul dupa ei, si dau fuga in parcuri.
  • Taticii sunt tatici in adevaratul sens. Am ramas uimita sa vad o gramada de masculi cu piticii dupa ei. Si evident, fara mamici. Iar cand spun pitici, ma refer inclusiv la copilasi mici, de cateva luni. Ieri am vazut un tatic cu un copil de gat si alti doi in carucior. Evident, taticul era singur.
  • Casele si apartamentele au flori la ferestre. De cele mai multe ori muscate.
  • Au cea mai buna ciocolata, cea mai buna branza si cel mai bun lapte. Pe cuvant. (la niste super preturi. Mi-am luat 2 bucatele de ciocolata de casa (nu erau mari, cam cat juma’ de ciocolata de-a noastra) si 6 – numarate- bomboane de ciocolata. 24 de franci. Adica circa 20 de euro. 🙂 )
  • Nu au masini de spalat in apartamente. La subsolul blocurilor exista spalatorii, unde gasesti 2-3 masini de spalat si tot cam atatea de uscat. Te programezi pe o foaie si in 3 ore ai hainele spalate si uscate.
  • Sunt indragostiti de bicilete. Cred ca aici nu exista familii unde sa nu fie macar o bicileta. Vezi bicilete peste tot.
  • Din cate am vorbit cu colegii, pentru straini e destul de greu sa se adapteze. Elvetienii au niste reguli fixe si sunt incredibil de rigizi. Ori accepti, ori pleci. 🙂 Cu toate astea, salariile mari ii atrag pe multi straini. Aici unde lucrez eu sunt cam asa, Nina- din Ucraina , Sofia- din Ungaria, Valentina din Kosovo, o alta tipa din Macedonia, Melek (juma turcoaica-juma italianca) si Monika- filipineza. Si un tip de culoare din Franta. Impresia mea a fost ca daca esti strain, te impaci bine cu tot cu strainii. Elvetienii desi sunt foarte politiciosi, mi s-au parut cam reci. Iar prin oras am vazut multi chinezi si indieni.
  • Elvetienii au 3 limbi oficiale. Germana, franceza si italiana. Cu toate astea, putini vorbesc italiana. Iar in capitala, in Berna, vorbesc berneza, o germana in dialect. Pare mai grea decat chineza 🙂
  • In fata blocurilor au adevarate gradini unde fac gratare sau amenajeaza locuri de joaca pentru copii. Si culmea, lasa toate lucrurile afara fara sa se teama ca ar veni cineva sa le fure.
    A fost frumos. Acum gata. Maine plec acasa 🙂 
5 gânduri despre &8222;Despre elvetieni&8221;

Lasă un răspuns

