Orasul fara librarie

De o luna si ceva dispun de mult timp liber. Ca doar nu lucrez. Si nici nu mi-am gasit un nou job. Insa am realizat niste lipsuri in orasul meu. Municipiu mai precis. Adica:

1. nu aveam librarie. Exista pana in urma cu un an si ceva Diverta. Acum nu. In loc de librarie, avem fast-food.

2. Nema cinematograf. Candva erau 2. Ulterior a ramas unul. Iar acum, nici macar unul. In locul ultimului cinematograf avem chiloti. Si alte haine. Nu are sens sa vorbim despre existenta unui teatru.

3. Nu exista si nici n-a existat bazin de inot acoperit. Evident, nici patinoar.

4. La capitolul „lipsuri mai putin grave” as trece lipsa unui McDonald’s, KFC, Starbucks si a unui Mall.

Avem insa si plusuri. Peste 3000 de caini maidanezi. Si strazi neasfaltate. A mea e printre ele. Si va imaginati fericirea mea cand ploua si trebuie sa ies din casa. Mai ales ca in zona unde locuiesc nu ajunge transportul in comun. Iar variantele sunt 2.

– Fie merg prin mocirla si cand ajung in oras arat ca un porcusor innoroit. Daca am norocul sa ma mai alerge si niste potai nemancate, e si mai funny 🙂

– Fie taxi. Care vrea bani. Si ceva in plus, ca dupa o plimbare pe strada mea, omu trebuie sa-si duca masina la spalatorie.

sursa poze: prima aici si a doua  Clik

14 gânduri despre &8222;Orasul fara librarie&8221;

    • ella zice:

      Orasul e frumos! (adica cei 2 km din centru) !
      Da, aici e ACASA, aici sunt astia de langa inima mea si aici, in oraselul asta, ma vad crescandu-mi copiii, insa ma doare sufletul cand vad diferente intre ce era „afara” si ce e la noi. Nu pot sa nu ma intreb cum in alte tari se poate si la noi nu.

  1. Hapi zice:

    🙂 si eu provin dintr-un astfel de orasel (mna, municipiu cica).
    Librarii sunt vreo doua, de-astea mici in care gasesti mai mult manuale scolare si carti de rugaciuni

    • ella zice:

      Acum drept sa spun, ma simt mai bine 🙂 Daca stiu ca mai sunt si alte orase cu probleme asemanatoare!
      Hapy, nu e pacat de tara asta… ? Si al meu tot municipiu e.

      • Hapi zice:

        Ba da, e pacat – si ma mira ca autoritatile locale nu fac mai mult pt oras. La noi – un privat a incropit un mic patinoar, potrivit pentru oras iar vara are acolo piscina acoperita (nu pe acelsi loc, patinoarul e afara). Cinematograf nu mai este, a ramas un loc in care se strang politicienii cand au campanie

  2. ella zice:

    Exact Hapy!
    Pana sa plec din tara, adica in urma cu un an si ceva au inchis 4 spitale din judet, ca nu-s bani 🙂 si apoi au alocat fonduri pentru sali de sport si capele 🙂 Adica daca se vrea, se poate si se gasesc si bani. 🙂

  3. Ana Maria zice:

    Ella , bani se gasesc cand e nevoie mare si cineva e strans cu usa….nu pentru urbe , oameni si binele lor! Banii investiti , chiar daca sunt veniti de pomana din surse darnice , trebuie sa produca bani….
    Nu e doar cazul oraselului tau , crede-ma.! Si in marile orase e cam la fel.Locuiesc intr-un cartier destul de pretentios , ca sa spun asa , al Timisoarei.Pe afara vopsit gardul si inauntru leopardul , crede-ma!La fatada totul e frumos si mesterit bine,Fa la dreapta pe prima alee si te iei cu mainile de cap.De la usa blocului si pana la masina , ma fac precum Ghita din poza de mai sus.
    Da , nu te contrazic , oportunitatile sunt mult mai mari intr-un oras mare , e firesc sa fie asa.Insa plange inima in mine cand vad , asa cum scri tu , intr-un satuc uitat de lume , de la poalele Alpilor , curatenia si frumusetea locului , un muc de tigara nu vezi pe jos , flori la ferestre , soseaua concureaza cu autostrada Soarelui , la calitate , oameni gospodari , investitii in aspect ce atrag turistii si , ca atare , banii….si ma intreb ca si tine : aici de ce nu se poate?
    Ba se poate si aici , atunci cand oamenii au bani si pot investi.Insa investiile sunt private si iti vine sa iti cumperi tanc si sa tragi obuze in primaria localitatii , cand vezi ca nea Fanica primarul , dupa ce tu ti-ai asfaltat strada , cu bani pusi impreuna cu vecinii , vine si sparge munca ta , ca are el de facut nu stiu ce lucrare , ca trebuie sa justifice banii europeni cu care si-a renovat cotetul la porci.
    Imi cer scuze de aciditate.Nu ma certam cu tine .Iubesc tara asta , e una din tarile binecuvantate de Dumnezeu si natura.Are de toate , e o tara superba….ca n-ar mai veni aici toti strainii , sa faca rafting , vanatoare , offroad si enduro , daca nu ar fi asa.Insa sunt mult prea multi hamesitii ce putin le pasa de ea si isi trag totul pe spuza lor , uitand de vorbele intelepte ale inaintasilor nostrii.Nu devin sentimentala si poeta , insa ma doare si pe mine.Si cu toata durerea mea , in neputinta ce ma tranteste vazand ce se intampla , crede-ma ca ii dau dreptate fiului meu ce imi spune trimestrial :”Mama , cand am terminat scoala , am plecat dincolo….ca sa nu fiu sarac”.

    • ella zice:

      Ana, iti dai seama ca inteleg perfect ce spui tu. Si mai ales, il inteleg pe baiatul tau. E cumplit sa vezi ca tu, ala care ti-ai tocit coatele prin scoli – nu ai niciun viitor in tara ta, iar ala al carui tata e „infipt in politica” si care poate nu stie sa inchege o fraza – devine sef pe cine stie unde. Si iti mai si rade in nas, spunandu-ti ca „m-a bagat tata”!

  4. Ana Maria zice:

    Categoric,Ella!
    Nu ma laud , insa fi-miu chiar invata si o face singur , nu a avut niciodata meditator si faptul ca invata e motivat de realitatea inconjuratoare , asa cum ai descris tu ,plus multe altele.
    I-am si spus ca sustinerea mea morala , pentru el , este 100% , cat despre sustinerea financiara , atat cat am , atat ii dau.Dar , rugamintea a fost , cand pleaca dincolo , sa ma ia si pe mine…macar sa ii fac curat si mancarea… 😀

    • ella zice:

      Nu pot decat sa te felicit ca ai un baiat asa istet! In zilele astea, mai rar asa copil 🙂
      Eu una, inca mai sper sa se intample vreo minune si la noi si sa se intoarca vremurile de prin 2008-2009 cand , zic eu, – se traia decent!

    • ella zice:

      Inteleg ca-s destule orasele unde librariile sunt o „raritate” … Ma intrebam zilele trecute, oare cati dintre noi isi permit sa-si cumpere carti…si mai ales cat de des. Si nu din rautate, ci pur si simplu, pentru ca salariile sunt atat de mici incat abia iti permiti sa platesti chiria, facturi si sa mananci.

Lasă un răspuns

