Crispy strips la cuptor

Despre talentele mele in ale bucatariei, am mai scris in cateva randuri. Aici va spuneam cum am confundat chestia aia de ornat torturi cu piatra de calcaie, iar aici cum am reusit sa activez alarma de incendiu, doar incercand sa incalzesc ceva de mancare! Boooon!

De aproape 2 luni, nu mai lucrez. Eu sa stau degeaba, nu stiu. Nici concediu nu stiu ce e ala, in conditiile in care am beneficiat de ultimul, acum mai bine de 5 ani 🙂  Si m-am trezit eu, aia care aveam candva 3 job-uri concomitent, ca am timp liber. Mult timp liber. Si ce sa fac cu el?? Adica as face multe, dar n-am bani de ele, asa ca trebuie sa ma rezum la chestii low-cost. Si la lucruri pentru care pana acum, nu prea am avut timp. Iar primul pas, a fost ca am inceput sa gatesc. Influentata de fetele astea ce stau mai mult prin bucatarie: Ana-Maria, Roscata si Frumusica, m-am apucat sa-mi bag nasul prin oale si bloguri culinare. Si recunosc cu uimire, ca-mi place 🙂 Pana acum, asta e reteta de care suntem toti ai casei, profund indragostiti.

Crispy strips ca la kfc (varianta la cuptor)

Avem nevoie de: piept de pui, ceva condimente, ustoroi, putina faina, 2 oua, fulgi de porumb, smantana pentru sos.

Pregatire : Se ia o bucata de piept de pui (evident, depinde de cate persoane sunt la masa), se taie fasii nu foarte groase, pe care ulterior le lasam la marinat intr-un caston cu apa, sare, piper, ustoroi pisat si condimente ce aveti prin casa. (eu am mai pus praf de usturoi, chilli, boia iute si un condiment pentru carnea de pui). Din cele cateva experiente ale mele am vazut ca cu cat lasi mai mult la marinat, cu atat iese mai aromat puiul. (Eu am lasat chiar si 20 de ore). Evident, se poate sari procedeul insa carnea va iesi uscata.

Cand vrem sa gatim, dam drumul la cuptor sa se incalzeasca si scoatem 4 parfurii (eu am folosit adanci).

-In prima, se storc bine fasiile de pui

-in a doua se pune faina in care adaugam si putin condiment (fiind fan al usturoiului, am pus again ustoroi).

-in a 3-a se bat 2 oua

-in a 4-a se pun fulgii de porumb pisati. (eu ii bag intr-o punga si peste trec cu un borcan :-))

Apoi punem hartie de copt intr-o tava si ungem cu ulei.

Si trecem la treaba. Luam fisiile de pui, le trecem prin faina, apoi prin ou si la final prin fulgii pisati, dupa care direct in tava. (Eu am stopit si pe seasupra fasiile de pui cu putin ulei).

Reglam cuptorul la foc mic (eu am lasat la minim, sa nu se arda) iar dupa circa 10-15 minute se intorc bucatile. Dupa alte 10 minute, e totul gata.

 

Pentru sos- Cat timp sta puiul la cuptor, curatam usturoiul, il pisam cu putina sare si la la final adauga putin ulei, iar apoi se pune intr-o farfurie adanca. Peste usturoi, se pun 3 -4 linguri cu varf de smantana si se amesteca.  Recunosc ca eu fac o farfurie plina cu sos din asta 🙂 asa e de bun!

Si mai recunosc ceva.. in timp ce se fac bucatile de pui la cuptor, arunc si niste cartofi in tigaie 🙂 Al meu frate, un tip foarte critic de felul lui, sustine ca rezultatul e mai bun decat cel de la KFC. 🙂

Am mai incercat si alte retele, dar de asta e nr 1!

sursa pozei e-retete

Una peste alta, e fain sa ai timp liber. Mai putin fain e sa nu ai un job.

 

 

4 gânduri despre &8222;Crispy strips la cuptor&8221;

  1. Ana Maria zice:

    ‘Ai de steaua mea….si mai spui ca esti afoana la gatit! 😀 Ma lesi? Pai ma uit la crispy-iile tale si te invidiez maxim…pentru ca eu am doua tentative de construit crispy a la KFC , esuate cu succes rasunator , in hohotele de ras ale Luanei , din cauza blestematilor de fulgi de porumb care nu au vrut sa se lipeasca de carnea trecuta prin faina si ou nici macar amenintati ca pun Superglue in compozitie. Cum ai reusit , fata draga , sa ii lipesti pe aia acolo? Da,da…si eu i-am pisat si am urmat procedeul…insa la mine nici amenintati nu s-au lipit de ou….Cred ca era oul stricat sau ceva de genul asta….
    Ma bucur ca ai descoperit ca iti place indeletnicirea asta….Vezi sa nu faci ca mine cand am facut primul cozonac…. 😀 A sunat vecina la usa , ca cica ma cotonogeste Marius , dar io urlam de fericire si Marius se uita la mine cu un zambet tamp pe fata….nestind daca sa rada sau sa cheme salvarea…. 😀
    Spor la treaba si abia astept sa vad retete inspirationale aici!

    • ella zice:

      Sigur a fost ceva cu oul, pentru ca eu nu am avut probleme pana acum. Ce-i drept, am incercat sa le prajesc, s-au cam dezlipit fulgii, insa la cuptor nu am avut probleme.
      Tare faza cu vecina si cozonacul :-)) La mine au fost doar cateva tentative de a chema pompierii 🙂

  2. Victoria zice:

    pfff ce bine suna,dar si mai bine arata 😛
    Pai eu ar trebui sa fac vreo 5 piepti odata,ca sa stim o treaba 🙂 🙂 🙂 mai ales cand e vorba ca se face cu atat usturoi.iar sosul e un deliciu

    • ella zice:

      Chiar e bun, mai ales daca asezi langa si niste cartofi 🙂 Noi, pentru 4 persoane punem cam 1 kg de piept de pui 🙂
      Te imbratisez si te mai astept pe aici!

Lasă un răspuns

