Cand incepi sa te gandesti ca poate e mai bine sa iti parasesti tara?

In postul asta, scria Haotik despre motivele care l-ar determina sa plece din tara. La cum stau lucrurile la noi, cred ca majoritatea am avut idei de genul „sa o ia dracu’ de tara, nu mai rezist, m-am saturat, eu plec”.  In cazul meu, as nota sase motive. (doar sase, ca astea-mi vin in minte acum).

1. atunci cand ajungi sa te rogi sa nu te imbolnavesti de teama ca ai sa ajungi in spital, unde vei dormi in camere imputite si pline de gandaci iar medicii te vor trimite noaptea la farmacie, sa-ti cumperi singur medicamentele, pentru ca ei nu au. (sau daca au, le dau pe spagi frumoase)

2. cand in judetul tau se inchid 4 spitale, „ca nu-s bani” iar la cateva luni se aloca fonduri pentru constructia unor sali de sport

3. cand iti vine copilul de la scoala plangand ca profesoara l-a umilit ca nu are bani sa dea pentru dracu stie ce tampenii

4. cand salariul nu iti permite sa ajungi la finalul lunii iar aia mai tineri, iti spun zambind ca ei, cand vor creste mari, vor sa plece din tara ca sa nu fie „saraci”

5. cand ti-e frica sa te plimbi prin oras, de teama haitelor de maidanezi infometati

6.  cand te uiti la viitor si constati ca a disparut pana si luminita de la capatul tunelului.

E evident ca le-am bifat pe toate, mai putin pe ultimul. Ce-i drept, inca mai vad o luminita palpaind firav la capat de tunel. Sincer, nu stiu cat o s-o mai vad, insa atata timp cat e acolo, sunt si eu in tara. Cand s-o stinge, imi fac bagajul (iar) si plec. Nu ar fi nici prima si nici a doua oara. Acum am deja „experienta”.

Asa, pe final, sa va spun la ce ma gandeam, prin septembrie, cand asteptam autobuzul in Elvetia. In fata mea, un afis publicitar la Peugeot 308 (parca) al carui pret era de 7.500 de franci. Si ma gandeam eu asa:

– in elvetia o masina noua= 3 salarii

– in italia = 7 salarii

– in romania= 40 salarii

Ce ziceti? …Acelasi calcul s-ar putea face si cu pretul unei garsoniere, evident 🙂  E de ajuns sa inmultim cu 3, cifrele existente 🙂
 
Nu spun ca in afara sunt caini cu covrigi in coada, doamne fereste. Sau ca vai ce bine si frumos e printre straini. Nici gand. 
 
3 gânduri despre &8222;Cand incepi sa te gandesti ca poate e mai bine sa iti parasesti tara?&8221;

  1. Haotik zice:

    Bun articol, cu o exceptie, nu am probleme cu cainii personal, nu am avut niciodata, nu mi-e frica de ei si probabil ei simt asta. Nu e ok sa stea pe strada, pentru ca asa cum oamenii se pot imbolnavii si lua razna si cainii pot ajunge in acel punct. Am o prietena cu Saint Bernard care la batranete s-a stricat si a atacat-o si a stat cateva saptamani in spitatl. Cainele cu care crescuse de cand era mica.

    Sa nu crezi ca-s vreun infocat cu procectia cainilor vagabonzi. Nope, doar ca eu ii vad ca prieteni. Sa-ti povestesc si de pisicile de la bloc? 😀

    • ella zice:

      Multumesc!
      Si mie mi-e drag de caini, insa dupa ce cateva persoane dragi au ajuns la spital muscate de caini, iar eu am fost la un pas sa fiu facuta bucatele de o haita infometata, mi-am schimbat parerea. (pe plan local se estimeaza sa fie peste 3000 de maidanezi iar la spitalul de la noi din oras ajung in medie cate 5 persoane pe zi, muscate de caini. cam asa de nasoala e situatia) . In urma cu cativa ani imi erau si mie dragi maidanezi, insa de cand s-au inmultit, a devenit o problema.
      Dar cu pisicile de la bloc, care e faza? 🙂 Adica…sunt inofensive, nu??

Lasă un răspuns

