Prejudecati culinare

Astazi bifez primul cremsnit facut in viata mea. Ieri am facut supa de pui (ok, am fiert-o prea mult si a iesit cam piftie si cam nesarata, dar e comestibila). Iar saptamana asta, am descoperit ca mamaliga cu branza si smantana nu e o chestie incredibil de complicata.

Ma gandeam eu, in mintea mea cea blonda, ca am prejudecati. Culinare mai ales. Nu stiu de ce, pentru mine verbul „a gati” reprezenta o chestie incredibila. Total necunoscuta mie. Si asimilam verbul asta cu bunica-mea, care statea o zi intreaga in bucatarie. Drept e ca din mainile ei ieseau niste bunatati  cum n-am mancat in alta parte. Insa mi se parea prea mult, sa irosesc o zi intreaga printre oale si cratite. (Si probabil o noapte sa curat in urma). Asta pana am intrat si am vazut ca poti sa faci un tiramisu in mai putin de juma de ora. Iar un cremsnit in 10 minute. Adica nu e dracu atat de negru pe cat il vedeam eu.

Drept e ca am avut si experiente care mai de care mai faine. Una interesanta a fost acum doi ani. Cand am venit acasa si aveam pofta nebuna de oua in tigaie. Intru in casa, ma duc direct la frigider si descopar ca nu-s oua. Am injurat in barba, am mancat ce am gasit prin casa insa n-am renuntat la idee. A doua zi, cumpar oua si vin cu ele in brate, de puteai sa juri ca am un trofeu. Imi astern zambetul ala satisfacut pe moaca, dau fuga in bucatarie, scot tigaia si…vad ca n-am ulei. Nici un stop. Si nici unt. Si in ritmul asta au disparut bunele mele intentii culinare. Acum, din fericire s-au intors. Iar eu sper sa si ramana.

E clar ca n-o sa devin master-chef peste noapte. N-am nicio sansa. 🙂 Insa stiu ca n-o sa mor de foame 🙂

 

10 gânduri despre &8222;Prejudecati culinare&8221;

    • ella zice:

      Multumesc, multumesc!! 🙂
      Pentru mine, faptul ca m reusit sa gatesc niste lucruri comestibile, e o mare reusita. Eram tare stresata de treaba asta. Chiar am avut, ani de-a randul, impresia ca nu-s capabila sa fac nimic 🙂 Uite, ca m-am inselat!! Si nu pot decat sa ma bucur!

  1. Ana Maria zice:

    Totul vine o data cu experienta. Crezi ca marii maestrii bucatari au stiut inca din placenta ma-sii lor sa faca foie gras si nu stiu ce alta chetie care arata ca doua testicule cu motz??? 😀 Haida deh! 😀 Si ei au ars cartofii pana au invatat cat trebuie sa ii lase pana se prajesc…. Totul este sa perseverezi , sa nu deznadajduiesti si sa experimentezi fara sa il iei pe „nu stiu” si „nu sunt buna” in brate! 😉
    Apropos de semifrabricate : pe Paprika TV , o mare chef de asta cu doo oo , folosea chestii semipreparate si ii ieseau niste nebuneli de mancare , de as fi lins ecranul LCD-ului tv… 😀 Deci totul e sa vrei si sa perseverezi.Nimeni nu s-a nascut invatat!
    Pusi si spor la treaba! 🙂

    • ella zice:

      Ana, crede-ma ca eram frustrata rau. Toti din jurul meu gateau fel de fel de chestii iar eu ma uitam ca curca-n lemne. Drept e ca la mine acasa, nici nu prea am avut la cine sa ma uit si sa vad ce inseamna sa gatesti 🙂 plus ca timp liber, nu prea stiam ce e ala, asa ca ani de-a randul am mancat tampenii pe unde am nimerit.
      Si tare ma tem ca o sa devina si je, fan Paprika TV :-))
      Multumesc de incurajari! Eu inca ma minunez, mai ceva ca aia mici, de fiecare data cand imi iese cate ceva 🙂

    • ella zice:

      Mercy!! Chiar e bun! 🙂 Si ieftin, ce-i drept. Au foi la Lidl cu 4 lei, iar eu am avut praful si laptele acasa, asa ca am scapat usor 🙂
      Te mai astept pe la mine!! Sa ai un week-end frumos!

  2. Ana Maria zice:

    Crezi sau nu , Ella mea draga , aceleasi reactii de fericire le am si eu la FIECARE incercare culinara de a mea.Pentru ca niciodata o reteta preparata nu imi iese la fel de fiecare data.Eu nu pot respecta intocmai cantitatile , am o mare problema cu chestia asta , cred ca e psihiatrica 😀
    Sincer?Eu am avut de unde invata , insa nu am vrut…ete asa! 😛
    In schimb Paprika TV are niste emisiuni de ma pun pe bucute si sa ma vezi cu caietul studentesc in brate , ochelarii pe nas…deci nici musca nu ma deranjeaza cand notez 😀 Si ai mei , evident , ma incurajeaza…ca fac dupa , ce am notat 😀
    Te incurajez pe Paprika , sincer.Numai sa ai grija sa faci selectie.Nu toate emisiunile dau retetele complet. Eu sunt fan Jamie Oliver , Donna Hay , Gordon Ramsy(sau cum s-o scrie) si mai era un tip , ce prezenta mancare islandeza si , bineinteles , emisunea cu mancare romaneasca , Traditii populare…cam asa ceva.Vezi ca Paprika are site…si retete pe site ! 😀
    Pusi si sa ai sambata…productiva! 😀

    • ella zice:

      Mi-am adus aminte ca de curand mi-am facut si eu caiet de retete :-)) dintr-o agenda mai veche 🙂
      Din numele de la Paprika, am auzit doar de Jamie Oliver despre care stiu ca-i si tare frumusel, nu doar un bun bucatar! O sa ii urmaresc si pe restu’ sa vad ce minunatii stiu sa faca!
      Hugs, Ana!!

Lasă un răspuns

