Neeed help!!!!!!

Azi ma simt ceva mai blonda decat de obicei. Si am mare nevoie de cineva sa ma lumineze. Asadar, totul incepu’ cu mine si mintea mea geniala care vru azi sa faca „Musuroi de cartita”. Cum la Ana pe blog (Ana Maria e pentru mine un fel de Dumnezeu in ale bucatariei) nu am vazut reteta am luat-o din alta parte. Urmai eu tot ce scria aici, pas cu pas si cand ma uitai la blatu’ meu am descoperit ca in total are ca inaltime…. 1 cm. Adica blatul meu de tort practic nu exista. Sau exista, dar arata asa.

170320131049

Ce drac sa scobesti si sa pui banane??? . Ca in loc de blat am o bucata de …plastic. Si acu vine intrebare, ce am gresit?? Unde?? Am pus si praf de copt, juma de plic!! Simt ca mor de nervi, draci si frustrari.  Si partea a mai tare, vine acu.

Caut pe net sa vad unde e eroarea si am gasit o explicatie. Daca faci galagie in bucatarie, nu mai creste blatu’ 🙂 Deci data viitoare, gatesc pe „mute”. (Bine ca nu trebuie sa-l chem si pe popa sa faca o slujba).

Dar pana atunci, stiti voi o reteta care sa mearga? Si sa-mi si explicati cum se face…??? Va rooogggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg!!!! Ca eu retete luate de pe net, nu mai incerc. Cu juramant!!!

Hai, sa vina o saptamana cel putin linistita!!!

PS. Mi-e tare dor sa va citesc, insa in zilele urmatoare o sa recuperez!!! 

21 de gânduri despre &8222;Neeed help!!!!!!&8221;

  1. Ana-Maria zice:

    Ioiii , tu Ella…nu sunt , drag si scumpa mea ,tare in bucatareala…Ma faci sa rosesc , zau asa! Ioiiii…tu crezi ca eu nu gresesc? Tulai , de as avea eu sanatate de cate ori gresesc , sigura as fi nemuritoare 😆
    Mno , m-am dat si eu pe reteta domnului ce a gatit-o , ca eu asa am inteles , ca reteta este a unui domn ce si-a indulcit prietena…sau iar dau cu mucii-n fasole? 😛
    Mno , ce am citit eu acolo , suna ca trebuie batute albusurile cu 3 linguri de zahar.Nu stiu cum fac altii, insa pe la inceputurile mele in ale dulcegarelilor , cand am facut asemenea experiente , iesea o pleasca intinsa si fara putinta de reparare.Mai intai si la-nceput 😀 , se bat albusurile simple spuma , cand albusurile stau tepene , adaugi in ploaie [sti notiunea , da?] zaharul , putin cate putin si il integrezi acolo.Adaugi lingura cu lingura in ploaie , si se bate pana nu se mai simte zgrumturos.
    In alta oridine de idei , galbenusurile frecate cu margarina [WTF? 😐 ] se taie daca nu ai grija , ca la maioneza. Le poti freca cu zaharul , aia e altceva si nu cred ca e indicat sa le versi , frecate cu margarina , peste spuma de albusuri.De obicei iese pleasca de care vorbeam. Ideal , din ce am constatat eu , este sa freci galbenusurile cu zaharul , sa adaugi mirosurile , grasimea (unt,ulei , grasime)topita(daca e cazul , ca la unt sau margarina) si racita , pe care trebuie sa o integrezi incet , ca la maioneza ca sa nu risti sa se taie maglavaisul si cand e omogena treaba , se pune peste faina amestecata cu restul de ingrediente uscate , cum ar fi praf de copt , eventual zahar , daca nu este amestecat dinainte , cacao cum ai pus tu , zaharul vanilat…deci chestiile uscate si se omogenizeaza foarte bine , pana devine crema[in general , la astfel de prajituri , aluatul este cremos ca o smantana lichida].La final se adauga albusurile batute spuma,ce se integreaza si introduc in aluatul deja constituit , prin miscari circulare de jos in sus , ca la balet , fara a brusca si fara a te grabi , ca si cum te-ai misca cu incetinitorul.bagi spatula , lingura de lemn …NU mixerul , sub aluatul moale si ridici aluatul deasupra bagand alburusile in compozitie….Intelegi? De ce asa?Pai pentru ca tocmai albusurile batute spuma vor da pufosenia din aluat , prin aerul pe care il introduc in maglavais ,impreuna cu praful de copt.
    Sper ca am scris corect si nu te-am ametit de cap. Ca am darul de a scrie fara sa inteleaga careva ceva.
    Deci , cred eu , ca tie ti-a iesit asa pentru ca AI RESPECTAT reteta 😀 ( modul de preparare) si, ma mai gandesc eu , poate nu ai respectat temperatura la cuptor.O alta cauza mai poate fi faptul ca ai deschis usa cuptorului in timpul coacerii.NICIODATA nu se deschide usa cuptorului in primul sfert de ora [15 minute] , indiferent ca in cuptor coci paine , blat de tort , muffins , placinta , friptura de porc,musaca …whatever! 🙂
    Am mai scris si eu referitor la retete ampulea de pe internet …Problema nu este ca mai uiti un ingredient , ci si faptul ca anume reteta este scrisa gresit.Zau ca nu vad satisfactia de a-ti bate joc de ceilalti cu asa ceva.Grav este ca si in carti de specialitate exista bataie de joc,ce pretentii poti avea la retele scrise pe internet , unde , hai sa zicem , tastatura e de vina?
    Mno , din greseli invatam , nu? 😀

    • ella zice:

      Acum inteleg unde am gresit 🙂 Pai eu am bagat in cuptor o pleasca ( am folosit mixerul de la inceput si pana la sfarsit, ca nu stiam de treaba cu mestecatul usurel folosind lingura de lemn) :-))) Dar am zis ca o sa creasca pe parcurs pleasca mea in timp ce sta la caldura, ca doar respectasem tot ce am citit in reteta 🙂 Nu mai spun ca am deschis usa la cuptor din 5 in 5 minute 🙂 Da, am facut toate erorile posibile 🙂 Macar data viitoare stiu unde sa corectez 🙂
      Mercy mult de sfaturi!! Oricum, singura reteta de prajitura care mi-a iesit super-extra-mega buna a fost cea de la tine, cu biscuiti si budinci :-)Si probabil tot la ea o sa a rezum si in perioada urmatoare!!

  2. Ana-Maria zice:

    Uitasem sa scriu : eu nu am facut niciodata reteta asta pentru ca imi suna….neortodox! 😀 Am avut tentativa sa o fac din cutia de la Dr.Oetcker , insa a facut-o sora Luanei , Dunia , am gustat , e buna , insa a doua oara nu-mi mai trebuie… 🙂

  3. Tina zice:

    wow! blatul ala chiar e straniu!
    eu nu am facut niciodata prajitura asta, dar gatesc mereu dupa retete de pe net si nu am avut probleme niciodata. cat despre faza cu nu creste blatul daca e galagie …. :)))))))))))))))) stai sa ma opresc din ras … dar ce naiba are? se sperie si baga capul la cutie?:))

    • ella zice:

      Tina, si eu am zis la fel :-)) Insa unde am citit, oamenii discutau aprins pe tema asta si chiar pareau sa creada varianta cu gatitul pe modul silentios 🙂
      Precizez ca am ajuns la explicatia asat in timp ce incercam sa pricep (cautand pe net) unde am gresit de mi-a iesit asa minunatie de blat 🙂

  4. vienela zice:

    Am vazut si eu la o prietena cum NU a iesit aceasta prajitura, desi ea este maestra in bucatarie, mai ales la dulciuri. Cand a desfacut cutia si am vazut pliculetele minuscule cu prafuri, m-am intrebat daca nu cumva prajitura era pentru furnici. :))

    • ella zice:

      :-))) Buna asta!! E clar ca si blatul meu, tot pentru furnici a fost!! (Nici macar catelul nu a vrut sa se atinga de el :-))) )
      Ma simt din ce in ce mai bine, cand aflu ca mai fac si altii grozavii d-astea in bucatarie!!

  5. Mihaela Anghel (@MihaelaAnghel) zice:

    Mie prajitura asta mi-e iesit mereu, bineinteles nu atat de aratoasa ca pe coperta, dar rezonabila. Si nu-s maestra in bucatarie. Poate e de la cuptor, poate ai deschis usa sa te uiti si nu a mai crescut…asta ar fi singura explicatie. Mai ales daca ai respectat toti pasii de pe cutie.
    Alte retete? Eu am incercat si briosele de la Dr Oetker si au iesit foarte bune.

    • ella zice:

      Cred ca greseala mea a fost ca nu am luat din start cutia de la Dr Oetker, 🙂 ca asa aveam mai multe sanse de reusita. Despre cuptor, nu stiu sa spun prea multe, ca nu am facut dulciuri in el pana acum 🙂

    • ella zice:

      Am ras si eu de mine :-)) Asa ca te inteleg perfect!! (Ok, in primul moment, mi-au dat lacrimile de nervi, dar a trecut rapid totul)

    • ella zice:

      Suna tentant reteta 🙂 Cocosul imi place la nebunie, asa ca ma gandesc serios sa incerc reteta. E clar ca o sa mai astept nitel, sa-mi treaca supararea de la experienta asta, insa am decis sa nu las sa treaca mai mult de 2 saptamani fara sa incerc sa gatesc ceva nou 🙂
      Cat despre blatul meu, si eu rad de cate ori ma uit la poza :-)))

    • ella zice:

      🙂 Deci se mai intampla si la altii 🙂 Eu nici macar traditionalul chec nu l-am incercat… a fost prima data cand am incercat sa fac un blat. Sunt chiar la inceput in ale bucatariei, dar ma tratez, din cate se vede 🙂

Lasă un răspuns

