Copilaria mea, in imagini (I)

Cu siguranta cea mai iubita carte din copilarie a fost „Aventurile lui Habarnam”. Mi-o amintesc si acum..o carte mare, cu coperti groase, albastre, cu colturile tocite de la cat de mult o rasfoisem.

habarnam1

Apoi imi amintesc de primul roman pe care l-am citit intr-o singura zi 🙂 „Cinci capitani si o racheta”, de aventurile lui Tom Sawyer, povestile lui Ion Creanga si ale lui Ion Luca Caragiale, de Jules Verne … Cand am mai crescut, cele trei volume „La Medeleni” au devenit preferatele mele. Cred ca le-am recitit de zeci de ori…

–  diafilmele, pe care le proiectam pe usa de la sufragerie…

P1180782-550x309

jocul meu preferat era cel de constructii 🙂 Nu am gasit pe net o poza sugestiva, insa piesele erau din metal si semanau cu astea. Stiu ca mesteream de zor la masini, roboti si alte minuni 🙂

images

– ” Dacii si romanii”, joc pe care l-am primit in dar de la Mos Gerila

jocul-dacii-si-romanii

 Piticot si zarurile pe care le pierdeam mereu

piticot_tabla_de_joc

–  Pacalici si cartie pe care le uitam prin iarba

284565_192577420795284_6266393_n

–  Remy cu piesele mari de plastic

images

–  Marocco si bucatile de lemn ascutite pe care trebuia sa le scot din gramada, fara sa misc nimic

282508_192588760794150_6289334_n

cutiuta cu sarpe, care ma speria si pe mine 🙂

cutia-cu-sarpe

Tobosarul primit in dar de la sora mamei

baiatu-cu-toba

bulinele care sareau, pe care le  cumparam in fiecare an, din Targul de Sfanta Maria

tiribomba

– colectia mea de timbre

33882904_4

robotii facuti din pachetele de tigari

Robot_eLeMotron_100_SirG

– Desene cu Sandy Bell 

sandy bell

Testoasele Ninja si aventurile lor

testoaseleninja_7746

–  Stumfii mei preferati

smurfs_2

Voi ce amintiri aveti din copilarie? Care au fost lucrurile care v-au marcat primii ani din viata? 

Ar mai trebui sa adaug ceva la lista? (despre dulciurile din copilaria mea,  o sa scriu alt post 🙂 )

sursa poze: internet

16 gânduri despre &8222;Copilaria mea, in imagini (I)&8221;

  1. Tina zice:

    Doamne, cate amintiri mi-ai trezit cu postarea asta. Chestii de care nici nu imi mai aminteam: Pacalici, Piticot, jocul de constructii (stiu perfect despre ce vorbesti :)), diafilmele pe perete in sufragerie :), timbre, remi offfff! ce vremuri: mai era si Nu te supara frate, ca eu pierdeam vesnic pionii, nu zarurile, sau Monopol. si jocurile alea TOMAPAN sau Flori, fete … sau mai erau niste carti cu animalele de pe toate continentele si cu o harta, nu imi mai amintesc ce trebuia sa faci cu harta 🙂

    • ella zice:

      Deci nu eram singura care iubea jocul ala metalic, de constuctii 🙂 Eu imi amintesc si alte jocuri insa la multe nu am gasit imagini sugestive… Doamne ce amintiri frumoase!!!

  2. Ana-Maria zice:

    Intradevar ai deschis cutiuta cu amintiri….Si eu eram mare colectionara de timbre , aveam clasoare intregi cu colite si timbre , faceam schimb si vanam la Poasta Romana editiile unicat , pentru timbre de valoare si ce aparea o singura data…eheeeeiiii! :))
    Eu as mai adauga jocurile din fata blocului….si , mai ales , ascunsea care dura pana aproape de miezul noptii… 😀

  3. Nice zice:

    Hehe, copilaria ta nu a fost foarte diferita de a mea. 🙂 😀 Ce sa zic, ma cam regasesc in toate exemplele tale: remy, pacalici, Sandy Bell, diafilmele, Aventurile lui Tom Sawyer, piesele lui I. L. Caragiale, timbrele, La Medeleni, pe toate le-am indragit.
    Nu stiam insa de jocul Marocco, insa asa ma poreclisera pe mine niste baieti rai pentru ca eram cam tuciurie. Nu stiu cum era posibil sa ma bronzez asa rau in copilarie, ca eu sunt extrem de alba si acum pot sa stau si o vara intreaga la mare, ca tot nu se intampla nimic semnificativ… Regret enorm ca nu sunt si eu creola… 😛

    • ella zice:

      Marocco :-))))) Ai maaaaa :-))) Se vede ca pe vremea noastra mamicile nu ne dadeau cu protectie solara 🙂

  4. Hapi zice:

    Te iubesc pentru postarea asta! Ce amintiri frumoase mi-ai adus
    Mai ales cutia cu diafilme, parca era cu aur, asa de mult tineam la ea
    Imi pare tare rau c-am ratacit totul….

    • ella zice:

      🙂 Ma bucur ca ti-a placut 🙂
      Si eu la fel, am ratacit tot…Bine, noi am schimbat casa si atunci s-au pierdut multe din lucrurile frumoase din copilarie

  5. Aliceee Traveler zice:

    Diafilmele!! ce amintiri frumoaseee! Imi punea mama un desen stateam ca un ingeras si apoi plangeam sa imi puna de la capat!
    Marocco ma jucam cu un prieten de familie, el avea! Piticot, remy, sah, table o gramada de jocuri interesante! Dintre desene animate imi amintesc doar ceva desen de pe TVR 1 cu ursuleti, habar n-am cum se numeau :(((

    • ella zice:

      Citind comentariul tau mi-am amintit de vremea cand la tv aveam desene cu portia 🙂 Eu la diafilme adoram efectiv Capra cu 3 iezi 🙂

  6. Ana Q. zice:

    Oh, da… copilaria mea.. mereu ma apuca nostalgia cand ma gandesc la vremurile de atunci. Eu am amintiri cu zarzare verzi, cu nuci la fel de verzi si maini murdare de la ele, cu caise coapte si sailor moon, zorro si candy-candy…cu inghetata napolact si acadele topi-top…cu finetti in forma de inimioara si albume cu autocolante cu Lassie si Action Men, cu castele din pietre si jucatea de-a ascunselea in noptile tarzii de vara.
    Ori de cate ori ma simt descumpanita, dezamagita si trista, ma proiectez in locul acela, inconjurat de paduri, pe acel gang unde inca imi rasuna in cap rasetele noastre zglobii, si parca inima mea incepe sa tresalte si, dincolo de toata tristetea din lume, renaste timida…speranta!

    • ella zice:

      🙂 Si eu patesc la fel! Decat sa ma gandesc la prezent si probleme prefer sa-mi amintesc de copilarie, de vremurile cand singura preocupare era joaca.. Uitasem de inimoarele de Finetti si de acadele Topi Top 🙂 Doamne cat de bune mi se pareau atunci 🙂

  7. Silving zice:

    Ah,frumoasa postare! Cartea cu Habarnam am rascitit-o si eu,aceeasi.Diafilmele,Piticot,Pacalici… amintiri de care uitasem aproape.Eu eram singura din bloc care avea diafilme si faceam afaceri,invitam copiii ceilalti la mine si le luam parca 3 lei :)))) Ca la cinema :))))

Lasă un răspuns

