Cum te pregatesti sa pleci in cautarea unui job

Intai de toate, te uiti cu atentie la filme de groaza. Nu de alta, dar e bine sa fii pregatit pentru niste surprize. Si in nici un caz, d-alea pozitive. Nu. Nu. Nu.

Apoi as zice ca-i indicat sa faci si o vizita la psihiatru. Preventiv. Eu n-am facut- o si regret. Amarnic. Nu de alta, dar era sa fac infarct la cateva interviuri.

Acestea fiind spuse, sa trecem mai departe.

1069382_441572115941572_898436461_n

Ce trebuie sa contina portofoliul tau de viitor posibil angajat. 🙂

Mie, pentru un post de redactor-fotoreporter (ceva de genu’ asta) mi-au cerut poze. Cu femei. Nud. 🙂 Si nu era gluma. Fix asa, oamenii mi-au zis sa ma prezint a doua zi la interviul propriu zis si sa le aduc poze nud cu femei. Macar de-mi cereau cu barbati, tot era ceva. A fost inutil sa le explic ca cea mai nud poza pe care o am e aia cu catelu’ care sta cu craci’n sus la soare. N-au vrut sa auda. Iar eu poze cu femei in curu’ gol, chiar n-aveam.

Surprize, surprize

O alta surpriza a fost si sa citesc postul asta . Nu de alta, dar si eu aplicasem pentru postul de redactor la jfk (mda, numele m-a indus si pe mine in eroare). Nu m-am dus insa la nici un interviu, din fericire. Cititi si va cruciti.

Posibile intrebari la interviul de angajare. 

Aci’ e alta poveste. Tragi-comica. Pe mine m-au intrebat despre informatiile care mi-au ramas din vremea studentiei de la cursurile de management, marketing si economie. Cu exemple concrete.

M-au intrebat despre mama, tata, frate, purcel si catel. Si inclusiv despre zona in care locuiesc. Si apoi sa le trimit o prezentare in power-point in care sa abordez un subiect citez „ghiocel, sau toamna, ce vrei tu 🙂 ”

Altii m-au pus sa-mi imaginez ca sunt un spiridus si ca am puteri magice. Si sa le spun si lor ce puterea mi-as dori sa am si mai ales de ce 🙂 Tot astia, m-au pus sa le dezvolt subiectul „simbioza om- calculator” si sa detaliez. In italiana.  Daca ma gandesc mai bine, numai pentru job-ul asta au fost cred ca au fost 10 interviuri telefonice, cu intrebari care mai de care mai „cool”. In romana, engleza, italiana. Plus cateva probe contra cronometru, la pc. Si totul pentru un post….nu de director, doamne fereste. Ci un post intr-un call-center. 🙂  Iar intr-un final, cand am intrebat de salariu mi-au spus ca vor reveni cu informatii. Si reveniti au fost.

Apoi am vrut sa ma fac receptioner la un hotel de tspe mii de stele din Capitala. Si am fost cat pe ce sa ma duc la interviu. Norocul a fost ca am vazut salariu, intre 100 si 200 de euro, in functie de experienta. Si cum n-aveam experienta, inteleg ca mi-ar fi dat 100 de euro. Nu, multumesc!

Rezultate dupa 10 luni de cautari

La mine, fix zero. 🙂 Si dupa ce am devenit un robotel care nu face altceva decat sa depuna 100 de cv-uri pe zi, m-am gandit sa renunt. Ca am albit suficient si mi-am testat limitele nervilor. Asa ca de o saptamana caut alternative. Altele.

Abia astept sa va citesc, sa vad pe unde v-ati plimat, ce bunatati ati gatit si ce poze ati facut!!

18 gânduri despre &8222;Cum te pregatesti sa pleci in cautarea unui job&8221;

  1. Tina zice:

    Imi pare rau de situatie, dar, sincer iti spun, nu m-am putut abtine sa nu rad. Prea povestesti cu umor. :). Situatia-i albastra cu locurile de munca. si ce e mai grav, dai peste toti idiotii si dereglatii care te fac sa te indoiesti de capacitatile tale mentale. Nu stiu cine dracu’ o fi fost ala de a inventat „strategia de interviu”, dar eu i-as rupe capul de l-as cunoaste. Inca nu le-ai trait pe toate :). am auzit de un interviu efectuat in grup la care cel care intervieva, dupa multe intrebari complet idioate, o intreaba pe o tipa, citova la creier fata, de ce ar trebui sa o aleaga pe ea pentru postul respectiv si nu pe tipa de alaturi. La care asta mica, satula deja de idioteniile lor i-a replicat: „Pai daca tu nu stii, cine ai vrea sa stie?.” S-a ridicat si l-a bagat in aia ma-sii, scurt.
    Iti doresc mult succes. Stiu cum e sa cauti de lucru si sa trimiti tone de cv-uri si din tonele de cv-uri sa prinzi 2-3 interviuri numai si din alea 2-3 sa mai dai si de vreun idiot care sa te faca sa-ti doresti sa dai cu capul in zid pana il faci omleta. Dar ce ador cel mai mult la ei? Replica de doi lei: „O sa va contactam noi.”

    • ella zice:

      Mi s-a parut foarte misto faza cu prietena ta 🙂 Nu mai aveam mult si fix in stadiu ala ajungeam si eu. Inteleg ca se poate si mai rau 🙂
      Da, e destul de nasol sa iti cauti de munca in zilele astea…. Eu recunosc ca mi-am pregatit bagajul si sper sa fug, din nou, din tara 🙂

  2. Ana-Maria zice:

    Valeeeuuuu….da’ ai muncit ceva , pe drumuri , perioada asta! Si io faceam 13-14 pe aici imaginanadu-mi ca suferi dupa tragedia din Muntenegru! Ufaaa! Bine ca esti sanatoasa…adica esti?
    Urata treaba cu video chatul…urata rau!
    Nici nu stiu ce sa mai zic….Nu reconsideri plecatul peste hotare , din nou?Dupa cum vezi ,sanse pe aici nu prea sunt!

    • ella zice:

      Pai nu prea am incotro si deja ma gandesc la plecare. Vad pitici, nu alta 🙂 Plus ca la experientele astea se adauga si altele despre care nici nu vreau sa-mi amintesc 🙂 Pup si abia astept sa vad ce bunatati ai mai gatit!!

      • Ana-Maria zice:

        Mai bine , pe cuvant zic! La ce bun sa stai si sa te enervezi aici , cu toti oamenii ce nici nu stiu ce vor si cu o lege facuta doar sa le fie bine unora?
        Vrei exemplu?Uite unul clar : directorul a fost pus sa isi semneze demisia in alb , pe motiv politic , cu un an inainte de iesirea la pensie! Si tu , Ella , astepti sa gasesti bine si bunastare aici?
        N-am mai gatit nimic , este canicula aici si numai simpla idee de a fierbe apa sa beau cafea , ma umple de oroare! 😀

      • ella zice:

        Nu am cuvinte…si nici nu vreau sa imi imaginez cat de greu trebuie sa ii fie celui pus sa-si semneze demisia. Stiu ca ai perfecta dreptate, Ana, ca la noi numai bine nu o sa urmeze. Si am simtit pe pielea mea.
        Daca aveam bani suficienti, eram deja plecata, pentru imi rezervasem bilete pentru Malta, pe 8 august, insa a trebuit sa aman nitel. Nu aveam nici ceva concret de munca si nici bani suficienti cat sa ma descurc mai mult timp, insa plecarea ramane ideea de baza.

  3. alina zice:

    angajatorii din ziua de azi isi doresc oameni foarte tineri, dar cu foarte multa experienta, scoliti si trainuiti deja, ca sa nu mai aiba ei alte cheltuieli, dispusi la stres si ore suplimentare neplatite, cu masina proprie, fara obligatii si ofera salarii de 10 milioane.
    cei care se angajeaza in conditiile astea se scarbesc repede si se razbuna pe clientii angajatorului, iar angajatorul nu invata nimic din asta, concluzia lui fiind ca tot angajatul este de vina

  4. Hapi zice:

    Hm….trebuie sa fie greu 😦
    Nu inteleg de ce nu testeaza pur si simplu abilitatile care te recomanda pentru un post, ce tot atata poveste? Apoi stai intr-o perioada de proba (platita) si daca va „iubiti” tu si jobul,ramai. Unde lucram eu inainte asa se facea.

    • ella zice:

      Asa era si cand eram eu mai tinerica, Hapi. Stateai in probe si daca era ok era angajat. Acu’ dumnezeu cu mila.
      Nu iti mai spun ca am fost in mai la cateva interviuri la o firma nemteasca si nici pana azi nu am un raspuns. Stiu ca nu au angajat pe nimeni, insa nici mie nu mi-au mai spus nimic. Si astept un raspuns de mai bine de 3 luni…

  5. mihaela pojogu zice:

    De’a rasul-plansul cu interviurile astea, multa pierdere de timp si energie de cele mai multe ori inutile din prisma intrebarilor generale care nu scoate in evidenta calitatile viitorului angajat.
    Eu iti tin pumnii oriunde iti vor fi pasii! xo

    • ella zice:

      Mercy, Mihaela 🙂
      E destul de obositor, recunosc. Insa daca pentru mine, cu 10 ani de experienta in spate, mi se pare asa greu, ma intreb cei care abia termina facultatea, ce or face?

  6. frmshk zice:

    ei, ceva, tot trebuie să fie. e absurd să cauți atât de mult și să găsești… nimic! fir-ar! bănuiesc că nu are rost să îți spun să lărgești orizontul, să te orientezi și spre alte domenii, să… habar nu am ce.
    alternative, ce-ar putea fi?
    oricum, eu mă bucur că ai mai dat un semn pe aici, prea era pustiu de mult…
    :*

    • ella zice:

      Am cautat de munca inclusiv in Bucuresti, Cluj si Timisoara iar job-urile vizate au fost de tot felul, deja nu mai am pretentii:-) Sper ca totul sa fie intr-un ceas bun si pana la urma sa se intample ceva pozitiv. Inca mai sper 🙂

  7. Annaisss zice:

    Mulțumesc că iar mă bucur nespus de mult că m-am oprit din acțiunea ce se chema „căutare de job” și că fac orice altceva numai să nu mă duc „n„ ore pe zi la un job unde aflu în fiecare zi cât de mult nu-mi place să ma duc acolo … Și poate nu e tot timpul roz…dar măcar am timp să cheltui cum vreau și mai ales când vreau banii pe care-i fac
    Cât despre interviuri…pff …eu la postul de asistent foto de platou, după ei, trebuia să merg prin tot orașul să conving oameni să se înscrie într-o bază de date (ceea ce n-avea nici o legătură cu postul la care eu vroiam să aplic)…si pentru postul de grafician și fotograf intr-un studio de videochat……trebuia sa conving fete să vină să lucreze pentru ei și să fac pe secretara…ceea ce iar nu coincidea cu postul prezentat

    • ella zice:

      Deci nu doar eu am avut experiente ciudate, la interviurile pentru job-uri . 🙂
      Important e ca ai gasit ceva si ca in mare parte, iti este bine. Si eu cred ca e cumplit sa te duci zi de zi la un job pe care il urasti…

  8. Nice zice:

    Tu ai povestit cu mult umor, e adevarat, insa de data asta nu mai pot sa rad. E de plans. Nu-mi imaginam ca e asa de greu sa obtii un loc de munca, sa te puna sa faci lucruri absurde, practic sa isi bata joc de om. S-a mers prea departe, parerea mea.
    Eu am avut sansa de a obtine un job, dar modalitatea de testare era decenta, dificila, evident, dar rezonabila. De aceea sunt si asa de suparata ca am ratat-o. Chiar nu stiu ce s-a intamplat, cum de am dat gres.
    Iti doresc mult succes. :*

    • ella zice:

      Imi multumesc, Nice!!
      Stiu cat de greu e sa accepti ca ai ratat un interviu, si te inteleg perfect. Insa ideea e sa nu iti pierzi speranta si nici increderea in tine, este esential!!! Capul sus si cauta ceva mai bun, pentru ca meriti!! Daca nu gasesti, te invit cu mine in Malta 🙂

Lasă un răspuns

