Leapsa cu carti

Azi am avut ceva mai mult timp liber si am dat o fuga prin blogurile mele de suflet, si asa am descoperit ca Mazgalica imi lasase o leapsa despre carti.  🙂 Si am raspuns cu mare placere!

4385192_orig

1. Prima mea amintire cu mine citind.

Cand luam presu’ ala colorat de pe hol si perna si ma asezam comod in cada sa citesc. Spre disperarea mamei, care ma cauta prin toata casa…

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o.

Stiu ca-n copilarie au fost multe carti citite si recitite. Atat ca am o varsta si un inceput de Alzhaimer, si cu juramant nu-mi amintesc. Stiu ca mi-a placut mult, „Aventurile lui Habarnam” si inca o poveste cu o fetita adoptata…Dar nu-i chip sa-mi aduc aminte cum ii spunea. (Uite, acum imi dau eu seama de unde vine idea mea cu adoptatul unui copil!!)

habarnam1

Cand am mai crescut asa, mi-a placut mult  „La Medeleni”, povestile lui I.L. Caragiale si ale lui Creanga.

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească.

Amintiri din copilarie, cred ca nu ar trebui sa lipseasca din biblioteca nici unui copil.

4. Locul meu preferat de citit.

Azi prefer sa citesc in locuri unde ma simt bine…In ultimii ani am descoperit ca vara-mi place sa citesc pe malul marii. Sau in iarba. Iar iarna, musai la caldura, in pat sau pe fotoliu.

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii.

Nu am pretentii. Iarna iubesc sa citesc cu niste colinde pe fundal si un ceai cald cu miere, iar vara cititul merge cu un fresh de portocale sau un compot de la mama. Cred ca si un hamac m-ar ajuta 🙂

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare.

Nu am un numar anume in minte, recunosc. Insa vreau sa cumpar Eat, Pray, Love de  Elizabeth Gilbert, ca tare mult mi-a placut ce a scris Loredana despre cartea asta. Iar la recomandarea facuta de Mazgalica, o sa caut si You Can Heal Your Life, sper doar sa o gasesc in italiana. Si foarte probabil, o sa caut in continuare carti psihologice, pentru ca eu una, recunosc ca m-au ajutat tare mult.

Ah, si Niste raspunsuri, cartea scrisa de Mihaela Radulescu. Am citit cateva fragmente din ea si mi s-a parut interesanta.

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o.

Ultimele achizitii au fost facute, aici in Italia. Cartea „La felicita e dentro di te„, scrisa de Raffaele Morelli si cateva volume de-ale Lucianei Littizzetto. „La principessa sul pisello” si „Col cavolo”.

8. O carte care mi-a schimbat viaţa într-un fel.

Cartile scrise de psihologi m-au ajutat sa vindec multe din ranile vechi. Am inceput citind revista Psihologies, aici in Italia prin 2005 si cu recomandari de acolo am tot cumparat carti care m-au ajutat sa vad lucrurile din alta perspectiva. Insa cartea care mi-a schimbat viata este „La felicita e dentro di te”. Ma intorc la ea, ori de cate ori simt nevoia. Iar cand o sa-mi permit, o sa ma duc la un psiholog, ca tare am nevoie de niste raspunsuri. 🙂

IMG791

9. O carte care-mi place, dar care pare să nu placă mai nimănui.

Eu nu pot sa citesc povesti triste ca ma apuca plansul. Si nu exagerez. Asa ca tot ce contine povesti lacrimogene, nu e pentru mine. Stiu ca suna superficial, dar fix asa e.

10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească.

Asa cum am spus si mai sus, nu inteleg de ce copiilor de varste mici trebuie sa citeasca povesti cu final tragic. Sa-mi  puna si mie cineva care e morala din Povestea caprioarei sau Miorita. Sau mai bine zis, ce pricepe un copil de 7 ani din intamplarile astea??? Cu animale omorate si ciobani ucisi din invidie… Ce??

La Povestea caprioarei, eu plangeam de fiecare data. Daca as putea, le-as interzice. Eu una, nu le vad rostul, cel putin daca-s citite la varste fragede. Si de multe ori ma gandesc, ca fragilitatea mea asta exagerata are legatura cu povestile astea crude, citite in copilarie.

11. O carte care mă intimideaza

Eu nu iau o carte, pana nu am rasfoit-o nitel sau nu am citit ceva despre ea. Motiv pentru care e cam imposibil sa-mi pice in mana o carte care sa ma intimideze. Iar carti cadou, nu am mai primit din copilarie.

12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi.

Buna intrebarea. Nu stiu. Probabil: Raffaele Moreli, Luciana Littizzetto  pe ei i-am descoperit recent si Ionel Teodoreanu- care mi-a facut adolescenta mai frumoasa.

Iar acum…pentru ca am nevoie de niste recomandari in materie de lectura, recunosc ca mi-as dori sa citesc ce raspunsuri ar da, fetele astea faine: Ana Maria, Bianca , LoredanaMihaela, RoscataRaluca si Fetita cu nu in brate.  Ce spuneti, fetelor?

9 gânduri despre &8222;Leapsa cu carti&8221;

  1. Ana zice:

    Ella , o facui mai de demult! 😀
    A ta e tare faina si subscriu ca „Amintirile din copilarie” nu ar trebui sa lipseasca din biblioteca unui copil!

    • Imperfect woman zice:

      Ce ma bucur!! 🙂 Tocmai ti-am „savurat” postul si mi-am luat notite 🙂 Mercy pentru recomandari, chiar aveam nevoie!!! Recunosc ca am mari carente la capitolul carti citite. Dar ma revansez!

Lasă un răspuns

