Italienii si cafeaua de-un minut

In continuare, modul in care isi beau astia cafeaua, ramane o mare dilema pentru mine.

Cat eram eu in tara, sa iesim la o cafea, insemna sa mergem la o carciuma, sa comandam cafeaua, sa o bem in liniste, eventual sa barfim vorbim despre diverse. O chestie relaxanta, care dura in medie 15-20 de minute.

La astia, ca la nebuni.  Situatia se prezinta cam asa. Intra omu’, urla din usa: „un caffeeee„, apoi stand in picioare langa bar o da pe gat dintr-o inghititura (ca pe un shot), barmanu’ ii intinde un pahar cu apa si-l da si pe ala pe gat, apoi plateste si iese. Toata treaba nu dureaza mai mult de 1 minut. Cel mult.

IGP7398

De stat la masa, nici vorba. (Plus ca la astia, in general, cafeaua costa dublu daca o servesti la masa. Asa se explica de ce mesele is goale, in mare parte).

S-apoi cafeaua. Impropriu spus CAFEA. In realitate e un deget de esenta de cafea pe fundul unei cesti minuscule. Fix asa. Da-i tare, de-ti sta inima in loc. Daca vrei cafea ca la noi, e musai sa ceri „caffe americano” sau „caffe lungo”.

Abia acum, daca ma gandesc bine, pricep de astia nu au Starbucks. Ca nu stiu cum se bea cafeaua. Na!

 

 

11 gânduri despre &8222;Italienii si cafeaua de-un minut&8221;

  1. Ana zice:

    Concluzia ta este foarte reala….
    Vazusem o emisiune pe Paprika TV , o incursiunea a unui englez de-a lungul Mediteranei si ajunge omul in ‘Talia…si intra intru astfel de bar unde , in fata tejghelei ,stateau pe 3 randuri -precum dintii de rechin-barbatii ce comandau cafea ca aia de care spui tu….parca erau trasi cu arcul , pe bune : primeau cafeaua , vasti pe gat cu ea , un biscuitel , apa si valea…. 😆
    Uite de aia iubesc Starbucksul : iei o cafea sau ce iti doreste pipota , te asezi frumos , ai wireless , te delectezi , asculti muzica ambientala sau de jazz….miroase frumos , vine lume spalata ( ca deh , e scumpa cafa )….cred ca un loc unde sa ma relaxez total , asa cum e Starbucks , nu cred ca exista! 🙂

    • ella zice:

      🙂 I-ai vazut cat is de ciudati?? :-))) Eu prima data cand am vazut, am zis ca-i intamplare, apoi mi-ai explicat ai mei ca asa e aici 🙂
      Si da…cu Starbucksu nu pot sa zic decat ca ai dreptate. Cat am stat in Elevtia, era a doua casa a mea 🙂 Doamne cat mi-a placut, si cafeaua si strudelul ala cu mere si scortisoara…dar mai ales atmofera 🙂 De vis!!!

      • Ana zice:

        Atmosfera Starbucks face toti banii , toate produsele , tot ce vrei tu….Vorba ta : m-as muta la Starbucks si ar fi perfect! 🙂

  2. Andreea M. zice:

    Nici in Franta si nici in Belgia nu am intalnit oameni care stiu cum sta treaba cu iesitul la cafea. Ieseam, in 5 minute terminau sucul/berea/cafeau si apoi gata plecam. Iar eu abia incepeam sa beau….Ca nah, 5 minute imi ia sa-mi gasesc locul 🙂

  3. Blogul Andreei zice:

    Nici eu nu-i inteleg pe italieni cand vine vorba de cafea…am baut si eu la un moment dat un astfel de shot si era sa-mi stea inima si m-am simtit foarte rau toata ziua.La randul lor italienii se amuza pe seama noastra cand vine vorba de cafea…imi aduc aminte de o poveste cu o cunostinta de-a mea care s-a oferit la un moment dat sa faca o cafea in casa unor italieni unde era invitata.Si dupa ce a inchis aragazul si a venit cu tava sa-i serveasca, toata lumea s-a uitat lung si dezaprobator si-au inceput sa comenteze ca ce inseamna asta, ca e prea lunga zeama si ca n-au de gand s-o bea :))) Si faza era ca femeia frecase mult si bine niste nesuri pana facuse scurta la mana si fiecare ceasca arata foarte bine cu 2 degete de spuma delicioasa si fiind refuzata atat de grosolan s-a simtit foarte jignita.Si intr-un final ca s-o scoata din situatia penibila in care se afla s-a ridicat o tipa de la masa si i-a aratat ce inseamna pentru ei cafeaua si a ajutat-o s-o prepare in stilul lor inconfundabil 🙂

    • ella zice:

      🙂 Intr-adevar, astia nu prea beau ness 🙂 Cat despre cafeaua lor, nu pot sa spun decat ca ai dreptate. Eu am baut o singura data, si mi-a ajuns!
      Ce-i drept, ca sa iti iasa cafea ca a lor, ai nevoie de cafetiera speciala. Altfel, nu e chip!!

  4. monicasicoe zice:

    Asa e! Eu nu sunt bautoare de cafea dar din cand in cand as discuta cu mama despre una alta cu o cana de ceai cald in fata. Dar nu am cu cine. Ea locuieste in Italia si a imprumutat acest obicei. Eu ii zic sarcastic ca isi bea cafeaua in drum spre masa 🙂

    • ella zice:

      :-)) Si ai mei sunt la fel!! Asa ma amuza cand ii vad cum dau pe gat cafeaua in cateva secunde 🙂
      Aici, daca ma duc intr.un bar si-mi beau cafeaua la masa, se uita astia la mine ca la maimute!!
      Eu in picioare, nu pot s-o beau. Nu-mi intra si pace!!!

  5. Nice zice:

    :)) Si eu beau rapid cafeaua de obicei. Ca pe apa. 😛 Mama mereu imi atrage atentia ca beau gresit(la ea servitul cafelei dureaza cateva ore bune). Eu o beau pentru efect(pe cea neagra), pentru gust o prefer pe cea in 4 culori. 😀

Lasă un răspuns

