Experiment: lasagna cu soia (prima parte)

Dupa niste zile negre, revin pentru ca am de onorat o promisiune facuta Pofticioasei in urma cu ceva vreme, si anume sa va spun ce as face eu cu o punga de soia. Omit cateva aspecte, cum ar fi faptul ca frigiderul meu e aproape gol (banuiesc ca semintele de in si taratele de grau nu sunt considerate mancare) si ca nu-s tocmai un geniu in bucatarie. Insa vointa este, la fel si imaginatie 🙂 asa ca sa trecem la treaba.

20130602_101928

Fiind fan al pastelor, ma gandesc ca soia ar sta tare bine intr-o reteta de lasagna 🙂 Eu o sa folosesc reteta pe care am invatat-o in Italia, cu deosebirea ca in loc de carne tocata, in sosul bolognese o sa pun granulele de soia.

Iar in cazul asta, lista de cumparaturi o sa arate asa:

-500 g foi de lasagna (Barilla sunt cele mai bune)

-100 g soia granule

– mozzarella (2-3 bucati)

– parmezan ras (150-200 g)

– sos bechamel (prefer sa-l cumpar)

– o sticla de rosii in bulion sau passata

– un morcov si o ceapa medie

-putin unt

PREGATIRE

1. Punem granulele de soia la hidratat (pe ale mele scrie ca e musai sa le las in apa calda 20 de min)

2.  Trecem la prepararea sosului bolognese , adica intr-o tigaie antiaderenta punem putin ulei si calim ceapa si morcovul tocate marunt (sau date pe razatoare, in cazul meu). Cand legumele sunt gata, adaugam granulele de soia hidratate, mai calim nitel (15 min, aproximativ) si adaugam passata de rosii. Dupa care punem capac si lasam la fiert, la foc mic. (In cazul in care scade mult, e musai sa punem apa) si mai lasam circa 30 de min.

3. tocam cubulete mozzarela

Si apoi urmeza asamblarea propriu-zisa.

Luam tava si o ungem cu putin unt si sos bechamel si apoi alternam un strat de foi unse cu sos bolognese plus paremzan ras/ un strat de foi unse cu sos beschamel plus bucati de mozzarela si din nou parmezan.

!! Ultimul strat e musai sa fie cu sos bechamel si paremzan ras, ca sa se rumeneasca frumos.

Toata minunea se baga pa cuptor iar rezultatul ar trebui sa arate asa.

dsc07686

                                                   precizez ca poza nu-i a mea, insa rezultatul asa ar trebui sa arate 🙂

Stiu ca in zilele urmatoare imi va fi imposibil sa pregatesc reteta, insa recunosc ca abia astept sa o fac, pentru ca sunt luni bune de cand n-am mai pregatit ceva gustos. Si o sa revin cu poze!!

13 gânduri despre ”Experiment: lasagna cu soia (prima parte)

    • ella zice:

      Habar n-aveam ca se pot face si snitele 🙂 din soia!! Cred ca au trecut mai bine de 10 ani de cand n-am mai cumparat soia… Cat despre sarmale, cred ca-s super bune 🙂

      • Tina zice:

        Se fac. sunt bucatile alea mari, late si inguste :))) daca pricepi ceva. Se oparesc cu condimente, se pun la scurs si apoi se pregatesc ca orice shnitzel. sunt bune. Sora-mea gatea des soia si mancam pe la ea tot felul de minuni, dar astea mi-au placut.

  1. Ana-Maria zice:

    Deci inca nu ai pregatit-o? 😀 Eu asa intelesesem si asteptam poza finala.Si m-am dezumfalt ca un balon 😆
    Soia nu am mancat niciodata.Am incercat o singura data Tofu si am renuntat pe vecie la asa ceva , dupa asemenea experienta traumatizanta! 😀

    • ella zice:

      Da, din pacate eu am apucat doar sa cumpar o parte din cele necesare si n-am mai apucat sa si gatesc …
      Uite, eu tofu n-am incercat pana acum 🙂 Iar soia imi amintesc ca mai gatea mama, in urma cu multi ani si stiu ca imi placea. Acum sa vedem ce iese din manutele mele.

  2. Nice zice:

    HIhi, ce ne mai potrivim noi, nici eu nu sunt un geniu in bucatarie si de obicei frigiderul este gol. Dar reteta prezentata e foarte tentanta. 🙂 Noi mancam des lasagna, iar soia imi place in mod deosebit. 🙂 In orice combinatie. 😛

Lasă un comentariu